مفاهیم ارزیابی و مقایسه متون در موتورجستوجو

.

موتور جستوجوگر برای این که بتواند صفحات وب­سایت­ها  رتبه بندی کند لازم است آن ها را با هم مقایسه کند. موتورجستوجوگر برای این کار از الگوریتم خاصی استفاده می کند. این الگوریتم اهمیت یک صفحه و ارتباط محتوای آن را با عبارت جستوجو شده تعیین می­کند. موتورجستوجوگر برای این که صفحات وب­سایت ها را با هم مقایسه کند از مفاهیمی استفاده می­کند که برای همه پارامترها مقایسه عددی در نظر می­گیرد.
 
این مفاهیم عبارت­ انداز:
 
 Keyword Frequency KF & Keyword Density KD & Keyword Proximity KProx & Keyword Prominence KProm
 
 
Keyword Frequency KF :
تعداد دفعات که یک کلمه در کل متن تکرار شده است را نشان می­دهد.
 
Keyword Density KD :
 
به تعداد دفعاتی که یک کلمه نسبت به کل کلمات متن تکرار شده است، گفته می­شود.
 
Keyword Proximity KProx :
 
به مکان کلمات نسبت به یک دیگر(دور یا نزدیکی آنها از هم) نشان می­دهد.
 
Keyword Prominence KProm :
 
به مکان یک کلمه نسبت به کل کلمات دیگر متن اشاره می­کند.(ارزش مکانی) کلمات ابتدای متن دارای عامل KProm بیشتری می­باشند تا کلمات انتهایی متن.
 
موارد یاد شده را از این به بعد وزن­ها نامیده می شوند.
 

 

 

من

ایران

و

طبیعت

ایران

را

دوست

دارم

تعداد تکرار

۱

۲

۱

۱

۲

۱

۱

۱

مکان کلمه

یک

دو

سه

چهار

پنج

شش

هفت

هشت

ارزش مکانی

۸/۸  ۷/۸  ۶/۸ ۵/۸ ۴/۸ ۳/۸ ۲/۸ ۱/۸

چگالی کلمه

 ۱/۸ ۲/۸ ۱/۸ ۱/۸ ۲/۸ ۱/۸ ۱/۸ ۱/۸

تعداد کلمات

هشت کلمه

 
 
محاسبه وزن­ها در مثال داده شده
 
کلمه ایران دوبار تکرار شده است، پس چگالی آن روی  خواهد بود. کلمه ایران در مکان دوم و پنجم تکرار شده است لذا
 
Kprom=1/2*{(7+4)/8}
 
کلمات من و ایران به هم نزدیک و کلمات من و دارم از هم دور می­باشند. مفاهیم اشاره شده به هنگام ارزیابی هر صفحه برروی تمام پارامترهای مانند عنوان ، آدرس، نام، کلمات متن، کلمات استفاده شده در متن پیوندها آن، سرتیترهای متن، نام تصاویر استفاده شده در آن، متاهای آن و … اعمال می شود. بعد از اینکه این کار برای تمام صفحات وب سایت ها انجام شد، آنگاه تمام صفحات دارای مقایس های عددی خواهند بود که در این صورت مقایسه آن انجام پذیر است.
 
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که  الگوریتم آنها به طور مداوم در حال تغییر است. پس اگر در یک بازه زمانی شما با تمرکز بروی یک سری پارامترها رتبه وب سایت خود را بهبود داده اید نمی توان برای همیشه بروی این سری پارامترها تمرکر کرد.
 
موتورهای جستوجوگر کلمات بالای صفحه را بسیار مهم تر از بقیه کلمات آن در نظر می گیرند. و سعی کنید کلمات کلیدی خود را در بالای متن خود قرار بدهید و از برچسب های سرتیتر H1 و H2 استفاده کنید.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, | 10:33 | نويسنده : dabir |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.
?